Hyde park

Nowy Rok – Nowy Początek. Podejmij wyzwanie

Styczeń 5, 2017

Nowy Rok – Nowy Początek. Podejmij wyzwanie!

 

Metoda 5 Kroków

Początek nowego roku to okres sprzyjający podejmowaniu nowych wyzwań. W chwilach refleksji oddajemy się analizie tego co udało się nam zrealizować w roku ubiegłym, a także snujemy plany i cele na nowy rok. Podejmujemy nowe postanowienia zgodnie z zasadą

Nowy Rok – Nowy Początek.

Bardzo często te postanowienia dotyczą zmiany naszego wizerunku. A więc pragniemy bardziej o siebie zadbać. Stąd tak popularne z początkiem każdego roku oblężenie klubów fitness i siłowni, ale także głębsze zainteresowanie dietą i zdrowym stylem życia. Żegnając stare przyzwyczajenia, pragniemy wejść na drogę nowych trwałych nawyków, które przysłużą się naszemu zdrowiu i lepszemu samopoczuciu.

Jak zatem to osiągnąć by tegoroczne postanowienia nie były znów tylko chwilowym zrywem będącym efektem impulsu, ale by udało się je przekuć w nowy styl życia dający długotrwałe efekty?

Przedstawiamy Metodę 5 kroków, które pomogą zrealizować Twoje postanowienia noworoczne. Skorzystaj z naszych zaleceń! Zyskasz zdrowie, pewność siebie i lepsze samopoczucie.

Po pierwsze: określ swój cel i podziel go na etapy

 

Każde nowe przedsięwzięcie by miało sens, wymaga przygotowania planu jego realizacji. Zaplanuj krok po kroku swój cel i podziel go na umowne krótkie etapy, które realizowane jeden po drugim pomogą osiągnąć Ci główne założenie. Przykładowo – pragniesz w nowym roku do wakacji schudnąć 15 kilogramów. Daj sobie czas i ustal etapy, które pomogą Ci to postanowienie zrealizować. Na przykład – w każdym miesiącu zrzucę 3-4 kilogramy. Wizja krótkoterminowego celu daje większą motywację do działania i pomaga wytrwać  dłużej w postanowieniu. Nie zniechęcisz się zbyt szybko.

 

Po drugie: uczciwość – przyznaj sama przed sobą z czym masz kłopot i co możesz zrobić by sobie pomóc

Przyjrzyj się swoim nawykom, zacznij prowadzić swój osobisty dziennik – w którym notujesz wszystko co dotyczy Twojego celu: jak wygląda Twój żywieniowy dzień/tydzień, jakie są Twoje  słabości, gdzie tkwią Twoje silne strony. Świadomość błędów które popełniamy na drodze do celu pozwala nam lepiej nad nimi panować i systematycznie eliminować złe nawyki.

Po trzecie: podejdź do tematu poważnie – udaj się do specjalisty

Świadomość tego, co jest Twoim celem i problemem na drodze do jego realizacji  jest idealnym punktem wyjścia do udania się na konsultację do specjalisty. Doświadczony dietetyk pomoże zaplanować zdrowy, dobrze zbilansowany jadłospis, doradzi w doborze produktów żywieniowych, przygotuje i wdroży metodę, która będzie najlepiej dostosowana do Twoich potrzeb i preferencji. Ponadto dobierze odpowiednie suplementy wspierające efekty diety a także zaleci odpowiednią formę aktywności fizycznej, która będzie uzupełniać działanie diety.

Po czwarte: szukaj wsparcia i motywacji w swoim najbliższym otoczeniu

 

W procesie odchudzania wsparcie otoczenia jest kluczowym czynnikiem dającym motywację do działania, siłę i wytrwałość. Nic tak nie działa na nasze poczucie wartości jak szczere wyrazy uznania koleżanki w pracy, czy spojrzenia partnera pełne uwielbienia. Kiedy widzimy, że efekty naszej pracy stają się zauważalne, odczuwamy wielką satysfakcję i zyskujemy pewność, że podjęłyśmy właściwą decyzję.

Po piąte: ciesz się życiem – świętuj swoje małe sukcesy

 

Pamiętaj – nie od razu Rzym zbudowano. Każdy mały sukces przybliża Cię do realizacji celu. Czas i tak upłynie, ważne że jesteś krok przed tymi, którzy wciąż nie podjęli decyzji. Celebruj każdy utracony kilogram. Nagradzaj się wyjściem na pyszną kawę z koleżanką, kup sobie nową rzecz, w mniejszym rozmiarze niż obecny. Zaglądanie do szafy i widok tej rzeczy będzie przypominał o co walczysz. I co najważniejsze, pamiętaj, że sukces tkwi w głowie. Jeśli będziesz pewna, że prędzej czy później osiągniesz swój cel i będziesz o tym pamiętać, to tak się stanie!

I jeszcze jedno. Jak najwięcej się uśmiechaj! Jesteś na drodze do swojego szczęścia, a uśmiech jest Twoją najpiękniejszą ozdobą, którą zawsze powinnaś mieć przy sobie 🙂

 

Jolanta Janowska

 

 

Zainteresują Cię

2 komentarze

  • Odpowiedz Zuzanna Styczeń 6, 2017 at 9:29 am

    Może rzeczywiście taki plan mi pomoże? Chyba zrobię podobne założenia – bo zawsze zaczynam coś w Nowym Roku i nie kończę 🙂 Pozdrawiam Zuza

    • Odpowiedz Redakcja Styczeń 6, 2017 at 10:30 pm

      Taki plan po prostu nie może się nie udać! Trzymamy mocno kciuki za realizację Pani postanowień noworocznych! 🙂

    Skomentuj

    FreshMail.pl