Okiem eksperta

Naturalne wspomagacze odporności

Wrzesień 29, 2017

Co roku o tej porze temat odporności wraca jak bumerang. Wraz z pierwszymi chłodami i różnymi kaprysami jesiennej pogody zaczyna się problem przeziębień i różnych infekcji, a kolejka w aptece się wydłuża bo każdy z obłędem w oczach poszukuje „czegoś” na wzmocnienie odporności. Warto przypomnieć, że za odporność naszego organizmu odpowiada wiele organów i jest mało prawdopodobne aby wprowadzenie jednej substancji uchroniło nas przed każdą infekcją. Trzeba podjąć kompleksowe działania o czym pisaliśmy już tutaj.

 

Kiedy przestaniesz jeść byle co/byle gdzie i zaczniesz naprawdę się odżywiać twój organizm otrzyma odpowiednią ilość witamin i minerałów niezbędną do utrzymania go w dobrym zdrowiu. Przestań wierzyć, że witaminy możesz dostarczyć tzw. dobrą dietą. W dzisiejszych czasach jesteśmy skazani na suplementację! Przetwórstwo i dystrybucja owoców i warzyw tak zubaża w nich zawartość tych nieodzownych dla nas składników, że aby dostarczyć ich tyle ile potrzebuje zdrowy (a co dopiero chory) człowiek musiałbyś zjadać ich chyba tonę…

 

Ale wracając do tematu. Budowanie odporności zacznijmy od witamin, a wśród nich witamina D oraz te o funkcji antyutleniaczy czyli A, E i niewątpliwie niekoronowana ale królowa – witamina C. Wśród minerałów natomiast zwłaszcza cynk i selen. Nie można zapomnieć też o bakteriach probiotycznych.

Niewątpliwie warto również włączyć do diety produkty naturalne

 

No już dobrze nie rób takiej miny…

Wiem, jedzenie czosnku i cebuli nie jest zbyt „ wyjściowe” ale lista naturalnych skarbów na nich się nie kończy.

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę w profilaktyce ale również w trakcie infekcji?

  • Echinacea (jeżówka purpurowa) – jeden z najbardziej efektywnych ziołowych leków, leczy i zapobiega rozprzestrzenianiu się infekcji, działanie przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne
  • Czarny bez – zarówno kwiaty jak i owoce – działają przeciwzapalnie, przeciwbólowo, napotnie, niezbędne gdy coś cię już dopadnie, skracają czas infekcji
  • Ekstrakt z grzybków shii-take – działanie antybiotykowe
    , antywirusowe. Ponadto, posiada wyraźną zdolność immunomodulującą
  • Dzika róża – bardzo cenne źródło witaminy C, udowodnione naukowo działanie antybakteryjne, przeciwgrzybicze i przeciwzapalne.
  • Czystek – jedna z najsilniej działających roślin wzmacniających układ immunologiczny. Jego skuteczność w przypadku infekcji potwierdziły badania kliniczne. Działa antybakteryjnie, antywirusowo i antygrzybiczo.
  • Tymianek – przeciwbakteryjny i przeciwzapalny, łagodzi infekcje gardła i jamy ustnej. Działa także wykrztuśnie i rozkurczowo (wykorzystywany w syropach na kaszel)
  • Hibiskus – wzmacnia odporność, działa antybakteryjnie, pomaga zmniejszyć gorączkę i łagodzi kaszel
  • Imbir – działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe i przeciwgorączkowe, działa rozgrzewająco
  • Kwiat lipy – środek napotny w chorobach, którym towarzyszy podwyższona temperatura. Działa przeciwbólowo. Polecany jest przy przeziębieniach, grypie, k
  • aszlu, anginie, zapaleniu gardła, krtani i oskrzeli (zaflegmieniu dróg oddechowych)
  • Kurkuma –  słynie z bardzo silnego działania przeciwzapalnego, przeciwwirusowego i przeciw-bakteryjnego. Ponad to działa oczyszczająco i anty-nowotworowo.

  • Produkty od pszczółek – miód, mleczko pszczele, pyłek kwiatowy, pierzga, propolis – działają antybakteryjnie, przeciwwirusowo i antygrzybiczo. Stymulują układ odpornościowy.

Dobra rada!

Weź łyżeczkę miodu zalej wieczorem szklanką wody rano wciśnij sok z cytryny lub dodaj łyżeczkę naturalnego octu jabłkowego (opcjonalnie również sok z aloesu) i wypij na czczo. Posiłek zjedz pół godziny później.

 

A Ty jakie masz sposoby na wzmocnienie odporności?

Będzie nam miło gdy zdradzisz nam w komentarzu 🙂

Trzymaj się zdrowo!

Zainteresują Cię

Bez Komentarzy

Skomentuj

FreshMail.pl