Bliżej piękna

Chcesz schudnąć? Pracuj nas sobą.

Październik 21, 2016

Być może przyjdzie taki moment, kiedy spojrzysz w lustro i pomyślisz: „Chcę schudnąć”.

To, że nie wchodzisz w rozmiar „młodzieżowych” jeansów nie oznacza jeszcze tragedii.

Trzeba brać pod uwagę parametry takie jak: wzrost, wiek, waga.

Zastanów się też  do kogo się porównujesz.  Do modelki z czasopisma? Do znanej aktorki?  Warto mieć jakiś wzór do naśladowania, ale rozważ, czy porównywanie się do celebrytek służy twojemu zdrowiu? Pomyśl o jakimś rozsądnym przykładzie dla siebie. Być może jest to koleżanka z pracy, która niedawno urodziła dziecko, ale dzięki samozaparciu, zdrowej diecie i regularnym ćwiczeniom jej sylwetka szybko wróciła do stanu sprzed ciąży?

Niekiedy tyjesz, chociaż odżywiasz się zdrowo i dbasz o siebie. Jeżeli zauważasz nagły skok wagowy konieczne jest, aby skierować się do endokrynologa. Nie warto odkładać tego na później! Raptowny wzrost wagi to pierwszy sygnał hormonalnych zaburzeń w organizmie.

Prawidłowe odżywianie na początku może wydawać się trudne. Większość z nas wybiera diety głodówkowe, które dają natychmiastowe rezultaty w ciągu kilku dni. W tym przypadku istnieje duże ryzyko jo jo. Potwierdzają to liczne obserwacje. Być może znasz to z autopsji.

Uporządkuj swoje nawyki żywieniowe

Unikajcie chipsów, krakersów, słodkich napojów gazowanych, słodyczy i mąki bez umiaru. Mniej soli, przypraw, keczupu i majonezu. Spożywaj zdrowe produkty, takie jak: błonnik, świeże warzywa i owoce. Śniadanie powinno być pełne i satysfakcjonujące. Lekkie zupy i sałatki warzywne, też mogą być smaczne! Wybierz skład osobistych preferencji smakowych. Przyzwyczaj siebie do częstych posiłków, ale w małych ilościach. Ciało będzie ci bardzo wdzięczne, że uratowałaś je od szokowej terapii gwałtownej utraty wagi poprzez zwykły głód.

Przeanalizuj plan dnia. Przełam swoje lenistwo. Nastaw budzik o 10-15 minut wcześniej. Rozpoczynaj ćwiczenia leżąc jeszcze w łóżku. Jeśli masz kota, popatrz jak się rozciąga po przebudzeniu. Zwierzęta są mądre.

Potem przejdź do intensywniejszego wysiłku fizycznego.

Nie pozwalaj sobie na luzactwo

Najważniejsze aby przyzwyczaić ciało i umysł do pewnego harmonogramu!  Luz w pewnych kwestiach jest przereklamowany. Niekiedy lepsza jest dyscyplina.

Spróbuj z fitness klubem. Atmosfera kultu pięknych kształtów jest bardzo zaraźliwa:). Nie masz możliwości chodzić na treningi? Kup hula hop! Ćwicząc każdego wieczoru przez 10-15 minut wymodelujesz problematyczne obszary. Dodatkowo odczujesz zmniejszenie apetytu.

W żadnym wypadku nie terroryzuj siebie codziennym ważeniem lub pomiarami. Nie licz kalorii. Za to mów „Nie” podjadaniu wieczorem siedząc przed komputerem czy telewizorem. Mów „Nie” obżarstwu na hałaśliwych ucztach.

Jeśli na początku będzie ci trudno wdrożyć nowe zdrowe nawyki, szukaj wsparcia u bliskich, albo u wspomnianej koleżanki z pracy. Pozytywne nastawienie pomaga bezboleśnie rozwiązać wiele problemów, a często po prostu ich uniknąć. Kochaj siebie, motywuj i nie pozwól innym w ciebie wątpić.

 

Weronika Zabila

Zainteresują Cię

Bez Komentarzy

Skomentuj

FreshMail.pl